Dla kogo? Dla użytkowników, którzy chcą dodać i obsługiwać usługę WebAPI dla Subiekta NEXO (wymagana wersja 57 lub nowsza).
1) Dodawanie obsługi NEXO 57
Obrazek 1. Widok dodawania/zarządzania usługami WebAPI dla NEXO.
Kliknij Wybór bazy i wskaż bazę Subiekta NEXO (co najmniej wersja 57), którą chcesz obsługiwać przez API.
Ustaw Port dla WebAPI (np. 5001). Ważne: jeśli masz kilka baz NEXO, dla każdej dodaj osobne WebAPI i wybierz inny port (np. 5001, 5003, 5004…).
Kliknij Dodaj WebAPI – nowa usługa pojawi się na liście poniżej.
Wskazówka: Wybieraj porty z zakresu 5000–5999, aby uniknąć kolizji z innymi usługami.
2) Menu kontekstowe usługi
Obrazek 2. Menu pod prawym przyciskiem myszy dla wybranej usługi.
📜
Pokaż log usługi – otwiera okno z dziennikiem działania WebAPI dla wybranej bazy.
🔄
Restart – restartuje usługę Windows. Użyj, gdy nie można połączyć się z NEXO albo po zmianach konfiguracyjnych.
✅
Sprawdź – wyświetla adres usługi, zainstalowaną wersję i najnowszą dostępną wersję WebAPI (zob. obrazek 3).
▶️
Start – uruchamia wybraną usługę WebAPI.
⏹️
Stop – zatrzymuje usługę WebAPI.
🧰
Wygeneruj usługę – tryb awaryjny. Gdy coś się nie powiedzie podczas tworzenia usługi:
Do schowka Windows skopiuje się skrypt tworzący usługę.
Otwórz Wiersz poleceń / Windows Terminal jako Administrator.
Wklej skrypt Ctrl+V i zatwierdź Enter.
Po utworzeniu usługi uruchom ją opcją Start.
♻️
Zainstaluj ponownie – pobiera z naszych serwerów najnowszą wersję WebAPI i instaluje ją ponownie.
Zalecane po każdej aktualizacji NEXO do nowszej wersji oraz po dodaniu/zmianie pól dodatkowych w NEXO – model bazy zostanie zaktualizowany po stronie WebAPI.
3) Sprawdzanie wersji i adresu usługi
Obrazek 3. Okno z informacją o adresie WebAPI oraz wersjach: zainstalowanej i najnowszej.
Okno Sprawdź pokazuje:
Adres usługi (np. http://192.168.0.30:5003),
Twoją wersję (zainstalowaną),
Dostępną wersję (najnowszą).
Jeśli dostępna jest nowsza wersja – użyj Zainstaluj ponownie, aby zaktualizować usługę.
Najczęstsze problemy i szybkie rozwiązania
Port zajęty – wybierz inny port i ponownie kliknij Dodaj WebAPI.
Brak połączenia z NEXO – użyj Restart, w razie potrzeby Stop → Start.
Instalacja się nie powiodła – skorzystaj z Wygeneruj usługę i uruchom skrypt jako Administrator.
Zapora/antywirus – dodaj wyjątek dla wybranego portu (np. 5001, 5003…) i pliku usługi.
Na karcie wybranego produktu w zakładce Dostawca, wybieramy kontrahenta, który będzie pełnił role Producenta a następnie dodajemy mu typ PR - Producent.
Subiekt NEXO s2s Producent
Przy imporcie zamówień ze sklepu internetowego do Subiekt NEXO pojawia się błąd:
Błąd podczas importu zamówień do Subiekt Nexo. Firma: 111111111111111111111, opis błędu: "Wartość w polu 'Odebrał' nie może być pusta. na polach DokumentZK.Odebral".
Błąd spowodowany jest tym, że w konfiguracji naszego programu s2s w zakładce Subiekt->Połączenie wpisaliśmy użytkownika który nie jest pracownikiem, a to jest wymagane przez Sferę programu NEXO podczas dodawania zamówień.
Używamy plików cookie, aby zapewnić Ci lepszą obsługę. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Poznaj szczegóły
Polityka prywatności.