Nowa integracja: s2s współpracuje z Subiektem NEXO 57


WebAPI dla Subiekta NEXO – szybka instrukcja

Dla kogo? Dla użytkowników, którzy chcą dodać i obsługiwać usługę WebAPI dla Subiekta NEXO (wymagana wersja 57 lub nowsza).

1) Dodawanie obsługi NEXO 57

Obrazek 1. Widok dodawania/zarządzania usługami WebAPI dla NEXO.
  1. Kliknij Wybór bazy i wskaż bazę Subiekta NEXO (co najmniej wersja 57), którą chcesz obsługiwać przez API.
  2. Ustaw Port dla WebAPI (np. 5001). Ważne: jeśli masz kilka baz NEXO, dla każdej dodaj osobne WebAPI i wybierz inny port (np. 5001, 5003, 5004…).
  3. Kliknij Dodaj WebAPI – nowa usługa pojawi się na liście poniżej.
Wskazówka: Wybieraj porty z zakresu 5000–5999, aby uniknąć kolizji z innymi usługami.

2) Menu kontekstowe usługi

Obrazek 2. Menu pod prawym przyciskiem myszy dla wybranej usługi.
  • 📜
    Pokaż log usługi – otwiera okno z dziennikiem działania WebAPI dla wybranej bazy.
  • 🔄
    Restart – restartuje usługę Windows. Użyj, gdy nie można połączyć się z NEXO albo po zmianach konfiguracyjnych.
  • Sprawdź – wyświetla adres usługi, zainstalowaną wersję i najnowszą dostępną wersję WebAPI (zob. obrazek 3).
  • ▶️
    Start – uruchamia wybraną usługę WebAPI.
  • ⏹️
    Stop – zatrzymuje usługę WebAPI.
  • 🧰
    Wygeneruj usługę – tryb awaryjny. Gdy coś się nie powiedzie podczas tworzenia usługi:
    • Do schowka Windows skopiuje się skrypt tworzący usługę.
    • Otwórz Wiersz poleceń / Windows Terminal jako Administrator.
    • Wklej skrypt Ctrl+V i zatwierdź Enter.
    • Po utworzeniu usługi uruchom ją opcją Start.
  • ♻️
    Zainstaluj ponownie – pobiera z naszych serwerów najnowszą wersję WebAPI i instaluje ją ponownie.
    Zalecane po każdej aktualizacji NEXO do nowszej wersji oraz po dodaniu/zmianie pól dodatkowych w NEXO – model bazy zostanie zaktualizowany po stronie WebAPI.

3) Sprawdzanie wersji i adresu usługi

Obrazek 3. Okno z informacją o adresie WebAPI oraz wersjach: zainstalowanej i najnowszej.

Okno Sprawdź pokazuje:

  • Adres usługi (np. http://192.168.0.30:5003),
  • Twoją wersję (zainstalowaną),
  • Dostępną wersję (najnowszą).

Jeśli dostępna jest nowsza wersja – użyj Zainstaluj ponownie, aby zaktualizować usługę.

Najczęstsze problemy i szybkie rozwiązania

  • Port zajęty – wybierz inny port i ponownie kliknij Dodaj WebAPI.
  • Brak połączenia z NEXO – użyj Restart, w razie potrzeby StopStart.
  • Instalacja się nie powiodła – skorzystaj z Wygeneruj usługę i uruchom skrypt jako Administrator.
  • Zapora/antywirus – dodaj wyjątek dla wybranego portu (np. 5001, 5003…) i pliku usługi.
NEXO 57 integracja ecommerce shopgold apilo sellasist

Czy wiesz jak dodać producenta w Subiekt NEXO ?

Producent_w_nexo.jpg

Na karcie wybranego produktu w zakładce Dostawca, wybieramy kontrahenta, który będzie pełnił role Producenta a następnie dodajemy mu typ PR - Producent.
Subiekt NEXO s2s Producent

Ustawienia mają bardzo duże znaczenie, pamiętaj o tym !

nexo_polaczenie.jpg

Przy imporcie zamówień ze sklepu internetowego do Subiekt NEXO pojawia się błąd:

Błąd podczas importu zamówień do Subiekt Nexo. Firma: 111111111111111111111, opis błędu: "Wartość w polu 'Odebrał' nie może być pusta. na polach DokumentZK.Odebral". 

Błąd spowodowany jest tym, że w konfiguracji naszego programu s2s w zakładce Subiekt->Połączenie wpisaliśmy użytkownika który nie jest pracownikiem, a to jest wymagane przez Sferę programu NEXO podczas dodawania zamówień.

subiekt nexo s2s zamówienia ustawienia